جستجو برای:
  • دوره های آموزشی
    • نقاشی دیجیتال
      • پایه نقاشی دیجیتال(پرش و پرواز)
      • طراحی چهره دیجیتال
      • طراحی آناتومی (فیگور)
      • آمورش جامع متریال
      • دوره جامع طراحی کاراکتر اوج
      • آموزش رایگان نقاشی دیجیتال دورخیز
    • طراحی با مداد
      • دوره جامع آموزش پایه طراحی و تکنیک‌های طراحی چهره
      • دوره جامع طراحی هایپر رئال سیاه قلم
  • آموزش رایگان
  • بررسی
  • مجله هنری
  • شروع کنید
    • آموزش طراحی کاراکتر
    • نقاشی دیجیتال
    • خرید قلم نوری
    • آموزش طراحی
آرت تول
  • دوره های آموزشی
    • نقاشی دیجیتال
      • پایه نقاشی دیجیتال(پرش و پرواز)
      • طراحی چهره دیجیتال
      • طراحی آناتومی (فیگور)
      • آمورش جامع متریال
      • دوره جامع طراحی کاراکتر اوج
      • آموزش رایگان نقاشی دیجیتال دورخیز
    • طراحی با مداد
      • دوره جامع آموزش پایه طراحی و تکنیک‌های طراحی چهره
      • دوره جامع طراحی هایپر رئال سیاه قلم
  • آموزش رایگان
  • بررسی
  • مجله هنری
  • شروع کنید
    • آموزش طراحی کاراکتر
    • نقاشی دیجیتال
    • خرید قلم نوری
    • آموزش طراحی
0

ورود و ثبت نام

آرت تول > مجله هنری > چگونه یک فشن دیزاینر یا طراح مد و لباس شویم؟

چگونه یک فشن دیزاینر یا طراح مد و لباس شویم؟

فاشن دیزاینر

در این مقاله می‌خواهیم در مورد صنعت مد و فشن صحبت کنیم. آیا می‌دانید برای تبدیل‌شدن به یک فاشن دیزاینر موفق (Fashion Designer)، به هیچ مدرک رسمی و غیررسمی احتیاج ندارید؟ احتمالاً اکنون از خود می‌پرسید برای تبدیل‌شدن به یک فشن دیزاینر موفق که حسابی روی بورس است، به چه چیزی نیاز داریم؟! ما پاسخ سؤال شما را می‌دهیم. برای تبدیل‌شدن به یک فاشن دیزاینر، باید ترکیبی از مهارت‌های طراحی، خیاطی، تجسمی، دانش صنعت مد و یک جامه آهنین از جنس پشتکار را داشته باشید. همچنین در کنار این مهارت‌ها، به ایجاد روابط مدلینگ قوی و تقویت دانش تجاری خود نیاز خواهید داشت. اگر می‌خواهید یک طراح لباس موفق باشید، باید راه کسانی را دنبال کنید که روزی، رویای مشابه شما را داشته‌اند و اکنون، خاطرات موفقیت خود را تعریف می‌کنند. ما راه موفقیت تضمینی در صنعت مد را به شما نشان خواهیم داد. همچنین اگر به طراحی علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم دیگر نوشته های سایت آرت تول در مورد آموزش طراحی را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی: آموزش طراحی لباس

 

قبل از شروع کار، به این پیش نیازها احتیاج خواهید داشت:

  • مهارت‌های طراحی، خیاطی و تجسمی خود را از طریق کلاس‌های تخصصی و دوره‌های کارآموزی تقویت کنید.
  • علاقه خود را به یک زمینه طراحی خاص محدود کنید.
  • در زمینه کاری مورد علاقه خود به اندازه کافی تمرین کنید، سبک خود را ایجاد کنید و آن را گسترش دهید. فاشن دیزاینرهای موفق، همگی صاحب سبک هستند.
  • اطلاعات کافی و جامع در مورد جنبه‌های تجاری و بازاریابی صنعت مد جمع‌آوری کنید تا بتوانید در این بازار پرتلاطم به رقابت با رقبا مشغول شوید. از اهمیت بازاریابی غافل نشوید. برای موفقیت در صنعت مد، بازاریابی به اندازه مهارت طراحی و خیاطی مهم و مؤثر است.

 

بخش اول: تقویت مهارت‌های طراحی مد

تقویت مهارت‌های طراحی و مدلینگ، اولین گام در راه تبدیل‌شدن به یک فاشن دیزاینر موفق است. برای تقویت مهارت‌های طراحی و مدلینگ خود راه‌های زیر را امتحان کنید.

 

چگونه فاشن دیزاینر شویم؟

1. مهارت‌های خود را توسعه دهید

طراحان مد موفق دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها هستند. تسلط بر الگوهای طراحی، توجه به رنگ، جنس و بافت، توانایی تجسم سه بعدی مفاهیم و مهارت‌های خیاطی، دوخت و برش انواع پارچه‌ها. اگر این مهارت را به خوبی یاد نگرفته‌اید، اکنون وقت آن است که نسبت به فراگیری آن‌ها اقدام کنید.

این توانایی دوختن پارچه‌های دشوار در شرایط چالش‌برانگیز است که از شما یک فاشن دیزاینر صاحب سبک و پرطرفدار خواهد ساخت، چرا که این مهارت به راحتی به دست نمی‌آید و تقریباً تمام طراحان و خیاط‌ها، اصول و مفاهیم ساده و ابتدایی را به راحتی پیاده می‌کنند.

پارچه‌ها زنده هستند، با شما صحبت می‌کنند، نفس می‌کشند و هرکدام هنگام پوشیده شدن واکنش‌های خاصی را از خود نشان می‌دهند. دانش عمیق شما از پارچه برای استفاده صحیح از آن در هنگام طراحی کاملاً ضروری است.

برای توسعه مهارت‌های خود به طراحان مد موفق نگاه کنید. امضای آن‌ها پار کارشان چیست؟ مهارت‌های خود را در کدام آموزشگاه یا دوره کارآموزی به دست آورده‌اند؟ سوابق کاری آن‌ها به چه صورت است؟ از کارهای طراحان موفق الگو و ایده بگیرید و طراحی‌های خود را بر اساس آن‌ها بسازید.

با نحوه ایجاد استوری بورد و محدوده محصول آشنای داشته باشید. قدرت رسانه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید، در زمینه خرید‌های مقایسه‌ای و نمایشگاه‌های تجاری اطلاعات داشته باشید و یادگیری این مهارت‌ها را تا جای ممکن، از سنین پایین آغاز کنید.

 

چگونه طراح لباس شویم

2. بیشتر و بیشتر بیاموزید

هرگز به کم قانع نباشید و هرگز، به حفظ روند فعلی قناعت نکنید. بیشتر و بیشتر بیاموزید. هرچه بیشتر بیاموزید و کسب تجربه کنید، در طراحی و بازاریابی بهتر و مسلط‌تر ظاهر خواهید شد. یکی از دو کار زیر را انجام دهید. اگر شجاعت و اراده کافی را دارید، هر دو کار را انجام دهید:

یک مدرک طراحی مد از یک آموزشگاه معتبر بگیرید. اکثر دوره‌های برگزارشده در این زمینه سه یا چهار ساله هستند. در این کلاس‌ها شما با الگوها و مفاهیم پایه و اساسی طراحی، رنگ و ترکیب رنگ، الگوسازی و پارچه‌کاری آشنا می‌شوید.

همچنین با حضور در این دوره‌ها، شما با اساتید و هم‌دوره‌ای‌هایی آشنا خواهید شد که روابط کاری و تجاری آینده شما را تشکیل داده و به شما در بازاریابی و پیدا کردن مشتری و بازار هدف، کمک خواهند کرد. بخش قابل توجهی از روابط مدلینگ شما در این کلاس‌ها شکل خواهد گرفت.

دوره‌های عملی کارآموزی را پشت سر بگذارید. اگر با این ایده موافق هستید که تجربه دنیای واقعی برای شما سود بیشتری خواهد داشت، بدون فوت وقت به سراغ دوره‌های کارآموزی مد بروید. همانند شرکت در کلاس‌های طراحی و مدلینگ، در دوره‌های عملی کارآموزی نیز ارتباطاتی شکل می‌گیرند که برای دنبال کردن حرفه‌تان در مد حیاتی خواهند بود. کار با متخصصان این صنعت به شما فرصت تجربه اندوزی و فراگیری تکنیک‌های ناب و مهم را خواهد داد.

 

 

بخش دوم: کدام زمینه کاری در مدلینگ و طراحی، مورد علاقه شما است؟

مرحله دوم در راه تبدیل‌شدن به یک فاشن دیزاینر موفق که کارش روی بورس است و طرفدار دارد، مشخص کردن فیلد کاری مورد علاقه در زمینه طراحی و مدلینگ است. برای انتخاب فیلد کاری، موارد زیر را دنبال کنید.

 

1. کدام فیلد کاری شما را به وجد می‌آورد؟

برای شروع هر کاری، اصطلاحاً باید خاک آن کار را بخورید. به ناچار باید از پایه شروع کنید و پله‌های ترقی را پشت سر بگذارید؛ اما بهتر است فیلد کاری آینده را از همان ابتدا مشخص کنید. کدام زمینه کاری طراح مد و طراح لباس شما را سر ذوق می‌آورد؟ در کدام زمینه طراحی مد می‌توانید به صورت مادام‌العمر فعالیت کنید بدون آنکه خسته و دل‌زده شوید؟

هرکدام از فیلدهای کاری دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اگر بین چند زمینه مختلف گیر کرده‌اید، مزایا و معایبشان را باهم مقایسه کنید. همچنین در انتخاب فیلد کاری، توجه کافی به زیرمجموعه‌های آن داشته باشید. البته خیلی سر خودتان را شلوغ نکنید. بهتر است ابتدا در یک زمینه به مهارت و تسلط کامل برسید و سپس تجارت خود را گسترش دهید و وارد حوزه‌های مرتبط شوید.

برخی از فیلدهای کاری مختلف در زمینه طراحی لباس و مدلینگ به شرح زیر هستند:

  • لباس روز زنانه، لباس شب زنانه
  • لباس روز مردانه، لباس شب مردانه
  • لباس پسرانه و لباس دخترانه؛ لباس نوجوان
  • لباس ورزشی، تناسب اندام و لباس اوقات فراغت
  • لباس بافتنی
  • لباس‌های مناسب برای فضای باز و ماجراجویی
  • لباس تابستانه یا زمستانه
  • لباس زیر
  • لباس کار و لباس فرم
  • لباس مجلسی
  • لباس راحتی
  • لباس عروس
  • تجهیزات جانبی
  • طراحی لباس برای تئاتر، سینما، صنعت فیلم، صنعت تبلیغات

 

2. بلندپرواز ؛ اما زیرک و عاقل باشید

نیاز‌های واقعی و بازارهای هدف بزرگ‌تر و دائمی را در نظر بگیرید. اگر فکر می‌کنید یک فاشن دیزاینر موفق کسی است که صرفاً برای مدل‌ها و افراد مشهور لباس طراحی می‌کند، سخت در اشتباه هستید. ظاهر جذاب و لاکچری خوب است، اما به تنهایی منجر به فروش لباس نمی‌شود.

افراد مشهور چند درصد جمعیت زمین را تشکیل می‌دهند؟ شما می‌خواهید از طریق طراحی لباس و مدلینگ یک بیزینس را پایه‌گذاری کرده و به کسب‌وکار مشغول شوید. اسیر تبلیغات نشوید و واقع‌گرا باشید. در ابتدا روی کارهای بزرگ و نام‌های بزرگ تمرکز نکنید، اگر روی ریل موفقیت حرکت کنید، کارهای بزرگ خودشان به سراغ شما خواهند آمد.

 

3. بر اساس نیازهای مشتریان طراحی کنید

ساده است، شما برای خودتان لباس طراحی نمی‌کنید، شما برای مشتریان دست به طراحی لباس می‌زنید. واقع‌بین باشید! برای مثال اگر در یک کشور با آب‌وهوای گرم و استوایی زندگی می‌کنید، برای فروش کاپشن‌های پشمی به مشکل بر خواهید خورد.

به اطرافتان نگاه کنید، مشتریان به چه چیزی نیاز دارند؟ کدام لباس‌ها خواهان بیشتری داشته و کدام طرح‌ها بیشتر به فروش می‌رسند؟ طرح‌های عجیب و غریب و ایده‌ پردازانه روی کاغذ جذاب هستند؛ اما کارهای ساده‌تری که با خلاقیت و نوآوری ترکیب شده‌اند، بیشتر به فروش می‌روند.

 

ارتباط با فاشن دیزاینر

4. از رقبای خود الهام بگیرید

اشتباه نکنید، الهام گرفتن از رقبا به معنای کپی کردن و تقلب نیست. از طرح‌هایی که توسط رقبا اجرا شده و وارد بازار فروش شده‌اند الهام بگیرید، سپس ایده‌ها و نظرات خود را بر اساس سلیقه و علایق درونی به آن اضافه کنید تا به طرح نهایی موردنظر برسید. اضافه کردن یک زاپ به شلوار جین، به معنای تقلب کردن و کار کردن از روی دست طراح شلوار جین نیست.

  • از جنس و طرح پارچه الگو بگیرید.
  • انواع دوخت‌ها را مشاهده و مقایسه کنید.
  • از اندازه، تعداد و محل قرارگیری زیپ‌ها، زاپ‌ها، دکمه‌ها، جیب‌ها، آیکون‌ها و لوگوها الهام بگیرید.
  • کیفیت پارچه‌ها از نظر نفوذناپذیری و سختی، مقاومت حرارتی و رطوبتی، تنفس پذیری، راحتی، ضخامت، نگهداری و کیفیت شستشو و رنگ‌بندی را مقایسه کنید.

الهام گرفتن از ویژگی‌های رقبای شما کپی کردن نیست، مشاهده است. با تجزیه و تحلیل کار رقبا و رفتار مشتریان، مورد علاقه و پرفروش مردم را تشخیص دهید. طراحی‌های خاص و عجیب تنها چند روز در سال پوشیده می‌شوند، مردم طرح‌هایی را می‌خرند که بیشتر عرف بوده و با فرهنگ و آداب رسوم منطقه همخوانی داشته باشد.

 

فشن دیزاینر

5. نقاط قوت خود را بولد کنید

یکی از مهارت‌هایی که در راه تبدیل‌شدن به یک فاشن دیزاینر موفق به آن نیاز دارید، مانور دادن روی نقاط قوت خود و پوشاندن نقاط ضعف است. در کدام زمینه طراحی می‌توانید حرف اول را در بازار بزنید؟ اشتیاق و مهارت شما اولین بخش مهم معادله است و بخش دوم، تطبیق این موضوع با آنچه بازار می‌خواهد است. در طراحی مد و طراحی لباس، بخشی از کار متقاعد کردن بازار است و بخشی دیگر نیز، توجه به آنچه بازار تقاضا دارد.

 

 

بخش سوم: آیا صنعت مد و فشن برای شما آماده است؟

قبل از اینکه به دنبال فعالیت حرفه‌ای در زمینه طراحی مد باشید، مهارت‌ها و شخصیت خود را صادقانه ارزیابی کنید. ممکن است شما عاشق لباس باشید؛ اما علایق و سلیقه شخصی شما در طراحی لباس تنها بخشی از داستان طراحی مد است.

صنعت مد و فشن

شما به مهارت‌های زیر نیاز دارید تا جذب بازار مد شوید:

  • ارتباطات اجتماعی و کاری عالی
  • عادت به انجام کار بسیار سخت (اغلب 24 ساعته)
  • فروخوردن خشم و حفظ خونسردی در هنگام انتقادات و پیشنهادات
  • توانایی کنار آمدن با استرس دائمی
  • گشاده‌رویی در مواجهه با مشتریان و صاحب‌کاران مختلف

فاشن دیزاینر شدن و طراح لباس بودن برای شما مناسب است اگر و تنها اگر:

  • زندگی خود را وقف این حرفه کنید. این حرفه شما است، نه سرگرمی شما.
  • به عدم اطمینان یا ناامنی اهمیتی نمی‌دهید.
  • از آنچه که به آن اعتقاد دارید دفاع می‌کنید.
  • ایده‌های متمایز و نابی در سر دارید که با نیازهای مد و مشتریان هم‌جهت و هماهنگ است.
  • برای شنیدن نظرات مشتریان، گوش شنوایی دارید.
  • صنعت مد را از درون می‌شناسید. مد زندگی می‌کنید، می‌خورید و نفس می‌کشید.

فاشن دیزاینر بودن احتمالاً برای شما مناسب نیست اگر:

  • نمی‌توانید استرس را به خوبی مدیریت کنید
  • بلاتکلیفی یا بی‌ثباتی را دوست ندارید
  • عادت به حقوق ماهانه و حاشیه امنیت حداقلی دارید.
  • خواهان شغلی روتین، بدون بالا و پایین‌های زیاد هستید.
  • به تحسین دیگران نیازمند هستید.
  • از بی‌ثباتی مالی متنفرید.

 

 

بخش چهارم: خود را برای موفقیت آماده کنید

اسب خود را زین کنید، رزم جامه بر تن کرده و خود را مهیای نبرد کنید. فعالیت به عنوان طراح مد و طراح لباس با روحیات و اراده ضعیف و حساس سازگار نیست. خودتان را برای موفقیت تجهیز کنید. یک فاشن دیزاینر موفق، کسی است که مراحل زیر را به بهترین نحو ممکن و با بالاترین کیفیت ممکن به سرانجام رسانده است.

 

اخبار مد و فشن

1. اطلاعات خود در مورد جنبه‌های تجاری و بازاریابی مد را به‌روز نگه دارید

تبدیل‌شدن به یک فاشن دیزاینر موفق، نه تنها مستلزم استعداد و خلاقیت است، بلکه مستلزم داشتن دانش کامل و به‌روز در مورد جنبه‌های تجاری و بازاریابی دنیای مد است. با مطالعه منظم، خود را در جریان رویداد‌های مهم و به‌روز صنعت مد قرار دهید.

فراتر از طراحی بیاموزید. کار اصلی شما طراحی است؛ اما باید زنجیره تأمین را درک کنید و بدانید که چطور باید به مشتریان و بازار هدف متصل شوید. یک زنجیره تأمین کامل در صنعت مد وجود دارد، شما باید به خوبی با ماهیت و اقتضای شغل افراد مختلف حاضر در زنجیره تأمین آشنا باشید. شما باید توانایی دیدن مسائل از زاویه افراد مختلف را داشته باشید تا بتوانید با آن‌ها تجارت کرده و در مواقع لزوم، مصالحه کنید.

درباره کار‌هایی که دیگران انجام می‌دهند تحقیق کنید. افرادی مانند خریداران، فروشندگان عمده و خرده، برش‌کاران الگو، تکنسین‌های لباس و پارچه، کنترل‌کننده‌های کیفیت، گریدر‌ها، ماشین‌کاران، روابط عمومی و بازاریابی، روزنامه‌نگاران صنعت مد، مغازه‌داران، سازمان‌دهندگان رویداد‌ها، طراحان مد، مشتریان و تمام افراد حاضر در چرخه تأمین.

مشتری خود را بشناسید، چرا که مشتریان مهم‌ترین عضو زنجیره تأمین هستند و الگوی رفتاری آن‌ها، نیاز بازار را جهت‌دهی می‌کند. شناختن مشتری یک مهارت اساسی و ضروری است و یک فاشن دیزاینر هرگز نباید آن را فراموش کند.

مشتریان شما چقدر هزینه می‌کنند؟ سبک زندگی آن‌ها چیست؟ از کجا خرید می‌کنند؟ چگونه خرید می‌کنند؟ چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند؟ نیاز‌های مطلق و ضروری مشتریان چیست و چه چیز‌هایی به ندرت و در مناسبات خاص خریداری می‌شوند؟ یک فاشن دیزاینر موفق، باید درک کاملی از چگونگی رفع نیاز‌های مشتریان داشته باشد.

رقبای خود را بشناسید همیشه و در عین حال که اولویت شما تأمین نیاز‌های مشتریان خود است، سعی کنید همیشه از رقبا یک قدم جلوتر باشید. برای موفقیت در صنعت مد، همین یک قدم کافی است. همچنین عضو دائمی نمایشگاه‌های تجاری و مدلینگ باشید.

 

شغل طراحی لباس

2. به دنبال یافتن فرصت‌های شغلی باشید

راه‌های مختلفی برای یافتن کار در صنعت مد به عنوان یک طراح وجود دارد و این بستگی به نوع طراحی مورد علاقه شما دارد. همه افراد دوست دارند مستقل کار کرده و رئیس خود باشند؛ اما برای رسیدن به قله کوه باید از زمین سفت پای کوه شروع کنید. مکان‌های مختلف برای یافتن فرصت‌های شغلی را شناسایی کنید. برخی از این مکان‌ها عبارت‌اند از:

  • خانه‌های مد و فعالیت به عنوان دستیاران طراحان
  • استودیو‌های فیلم، تئاتر و سینما
  • فروشگاه‌های لباس
  • تبلیغات آنلاین از طریق آژانس‌های مختلف کاریابی آنلاین
  • فضای مجازی و حضور در شبکه‌های پرجمعیت مانند توییتر، اینستاگرام، فیس‌بوک و لینکدین
  • تبلیغات دهان به دهان و استفاده از روابطی که در دوره‌های کارآموزی و کلاس‌های طراحی شکل گرفته‌اند

 

3. اگر کسب‌وکار طراحی خود را اداره می‌کنید، باید هوش اقتصادی خوبی داشته باشید

تنها خلاقیت و هوش بالا در طراحی مد و لباس ضامن موفقیت نیست. اگر سعی در برندسازی داشته و می‌خواهید پا جای پای بزرگان بگذارید، باید کاملاً هوشیار باشید و منابع مالی خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. یک فاشن دیزاینر موفق درک کاملی از فاکتورها و اعداد و ارقام دارد.

 

4. واقع‌بین باشید

بپذیرید که تلاش در جهت فروش لباس‌های شیک و مجلسی به افرادی که کار فیزیکی می‌کنند و فقط به دنبال لباس‌های کار ضخیم و بادوام هستند، بیهوده است. همان‌طور که فروختن لباس‌های پر زرق و برق و خاص در شهرهای کوچک و کم‌جمعیت کار بسیار سخت و دشواری است. بازار فروش شما کجاست؟ به عنوان یک فرد خلاق و یک فاشن دیزاینر موفق، بخشی از فرآیند خلاقیت شما، توانایی دیدن و اندیشیدن از زاویه مردم اطراف و درک ‌ایده‌ها و پیشنهادات آن‌ها است. همچنین فراموش نکنید که فصلی بودن بر طراحی مد تأثیر می‌گذارد و نوع لباسی که تولید می‌کنید و جایی که می‌خواهید آن را بفروشید، متأثر از شرایط فصلی و آب‌وهوایی است.

قدرت فروش آنلاین را دست کم نگیرید. تصور کنید یک وب‌سایت یا اپلیکیشن فروش لباس دارید که از تصاویر سه بعدی با کیفیت خوب و قابل زوم و چرخش پشتیبانی می‌کند، به مشتری موجودی و قیمت به‌روز می‌دهد، دسته‌بندی‌های متعدد و متنوع دارد، رنگ‌های موجود را اطلاع می‌دهد، ارسال رایگان دارد، روش‌های پرداخت مختلف را پشتیبانی می‌کند، درگاه‌های پرداخت امنی دارد، بر اساس تعداد و مبلغ خرید به مشتریان جایزه و امتیاز می‌دهد، تخفیف‌ها را در قالب نوتیفیکیشن برای آدرس ایمیل و شماره تلفن مشتریان ارسال می‌کند، همیشه و به صورت 24 ساعته در دسترس است، ارسال به سراسر کشور دارد و روز و ساعت ارسال را برای مشتری مشخص می‌کند. اگر می‌خواهید تبدیل به برند شوید، باید در فضای آنلاین حضوری پرقدرت داشته باشید.

 

 

بخش پنجم: ایجاد نمونه کار و پروفایل کاری

ایجاد نمونه کار و پروفایل کاری یکی از کارهای واجبی است که هر فشن دیزاینر و هر طراح مد و لباسی باید آن را انجام دهد. مجموعه‌ای از نمونه‌کارهای خود را جمع‌آوری و طبقه‌بندی کنید. برای بازارها، مشتریان و تولیدکنندگان بزرگ نمونه کار بفرستید و هنر خود را معرفی کنید. نمونه کار شما باید بهترین کار شما بوده و تجلی کاملی از مهارت‌ها و خلاقیت‌های شما باشد.

در شبکه‌های مجازی مهم و پرجمعیت مانند لینکدین و اینستاگرام یک پروفایل کاری خوب و کامل برای خود بسازید. یک عکس پروفایل ساده و رسمی برای پروفایل خود انتخاب کنید. در قسمت بیو راجع به مهارت‌ها و دوره‌های تخصصی که گذرانده‌اید صحبت کنید و به نمونه‌های کارهای خود لینک بدهید. یک پروفایل کاری قوی نشان از عزم و جدیت طراح مد و طراح لباس دارد و روی مشتری و تولیدکننده تأثیر می‌گذارد. یک فاشن دیزاینر موفق می‌داند که اگر خودش را جدی نگیرد، افراد دیگر نیز وی را جدی نخواهند گرفت.

نکات مهم (Tips)

  • تا حد امکان از طراحی‌های مد و لباس خود استفاده کنید. چه راهی بهتر از پوشیدن لباس برای تبلیغ نمونه کار؟
  • در مواجهه با سؤالات احتمالی و پرتکرار مشتریان، خودتان ره به بهترین شکل ممکن برای پاسخگویی آماده کنید. پاسخ‌های کوتاه و صمیمی بدهید که شنونده را هیجان‌زده می‌کند و شنونده دوست دارد که آن‌ها را از زبان شما بشنود.
  • به تئوری رنگ‌ها تسلط داشته باشید و رنگ‌های متضاد، مکمل و خنثی را بشناسید.
  • از دوستان و خانواده در طراحی‌های خود مشاوره بگیرید.
  • اگر قصد برندسازی دارید و فکرهای بزرگی در سر می‌پرورانید، باید یک نام و یک لوگوی مناسب برای برند خود انتخاب کنید. نام و لوگوی برند از همان ابتدا استایل شما را مشخص می‌کند، بنابراین اگر در این زمینه سررشته کافی ندارید، از طراحان گرافیک کمک بگیرید.
  • به افراد موفق حسادت نکنید، بلکه از آن‌ها مشورت و ایده بگیرید.
  • یک طراح مد و طراح لباس موفق به حرف‌های دل خود گوش می‌کند و کاری را که می‌تواند، به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.
  • فراموش نکنید که رقابت شدید در صنعت مد جریان دارد. اگر واقعاً حس می‌کنید که برای این کار ساخته شده‌اید و روح شما به صورت 100 درصد درگیر این کار است، وارد صنعت مد شوید. شما به عنوان یک فاشن دیزاینر، باید به ساعات کاری طولانی، وعده‌های غذایی نامنظم و جلسات و قرار ملاقات‌های غیرمنتظره عادت داشته باشید.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله در مورد صنعت مد و فشن صحبت کردیم و از نزدیک با مراحل تبدیل‌شدن به یک فاشن دیزاینر و یک طراح مد و لباس موفق آشنا شدیم. متوجه شدیم که رقابت شدیدی در این صنعت در جریان است و اگر می‌خواهیم وارد این فیلد کاری شویم، راه دراز و پرفراز و نشیبی در پیش داریم. مراحل تبدیل‌شدن به یک فاشن دیزاینر و طراح لباس موفق را برایتان بازگو کردیم، اگر قصد ورود به این حوزه و فعالیت به عنوان طراح مد و طراح لباس را در سر دارید، نکات ذکرشده در این مقاله را سرلوحه برنامه‌ریز‌های خودتان قرار دهید.

4.7/5 - (15 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

آموزش طراحی لباس

آموزش طراحی لباس : چگونه لباس طراحی کنیم؟

معرفی بهترین فروشگاهای NFT برای فروش آثار هنری دیجیتال

معرفی بهترین فروشگاهای NFT برای فروش آثار هنری دیجیتال

روش های کلاهبرداری NFT

5 روش کلاهبرداری از NFT و نحوه جلوگیری از آنها

نحوه ساخت NFT و فروش آثار هنری نقاشی برای هنرمندان

behance محیطی برای هنرجویان تجسمی

Behance برای علاقه مندان به هنرهای تجسمی

متاورس و نخوه خرید زمین

آموزش جامع خرید زمین در متاورس

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • Parmis گفت:
    2022-09-16 در 03:41

    برای تبدیل شدن به طراح لباس خوب باید یک علاقه فراوان و پشتکار عالی داشته باشی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
  • مجموعه دوره پرش + پرواز
چگونه نقاشی کنیم
قلم نوری
آموزش طراحی کاراکتر
لوگو آرت تول | آرت تول | Arttool | به سادگی هنرمند شو
آرت‌تول مرجع تخصصی یادگیری و اموزش طراحی و نقاشی دیجیتال می‌باشد. ما سعی در ارائه آموزش‌های با کیفیت و با روش‌های بروز دنیا در زمینه آموزش نقاشی دیجیتال ، سیاه قلم ، گرافیک بازی ، آموزش طراحی کاراکتر ، آموزش نقاشی کودکان ، طراحی خودرو ، طراحی لوگو ، طراحی با خودکار و مقالات طراحی و نقاشی به طور کلی هرچه در زمینه آموزش طراحی ، نقاشی ، خدمات طراحی همانند سفارش طراحی کاراکتر و … داریم.
logo-samandehi

مجوز واحد دیجیتال آرت تول

آرت تول | به سادگی هنرمند شو | جهان

« همراه با آرت تول به سادگی هنرمند شو »

تمامی حقوق این سایت متعلق به الهه جعغری است. این سایت در زمینه آموزش نقاشی و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت