آموزش طراحی ایزومتریک بازی بلوک آجری
آنچه در آموزش طراحی ایزومتریک بازی بلوک آجری یاد میگیرید:
ویژگیهای کلی یک رابط کاربری خوب – طراحی ایزومتریک بازی
همان طور که از اسم “رابط کاربری” معلوم است این بخش از بازی مسئولیت برقراری ارتباط میان پلیر و سیستم را به عهده دارد پس طراح آن می بایست همواره خودش را جای پلیر (یعنی با حداقل دانش فنی) فرض کند تا میزان لذت و کارایی رابط را اندازه گرفته و هم زمان با ساختار و محدودیت های سیستم و راهکارهای اجرای بصری آن نیز تا حدودی آشنایی داشته باشد. اما بعد از تمام این نکات به این موضوع دقت داشته باشید که در واقع بازی جای دیگریست!
گرافیک بازی
استفاده از یو آی مناسب هرچند باعث افزایش رضایت کاربر می شود اما در واقع پلیر آمده تا بازی کند. پس شاید یکی از پر اهمیت ترین شاخصه های مربوط به یک رابط کاربری خوب این باشد که پس از انجام درست وظایف خود، صحنه نمایش را به گیم پلی بازی تحویل می دهد و حتی الامکان آن را ترک می کند. در واقع این یعنی حتی با وجود اینکه زیبایی و اجرای هنرمندانه یک رابط کاربری می تواند یک مزیت رقابتی و عامل موفقیت در طراحی بازی محسوب شود اما در بازی های ویدئویی، UI به قصد دیده شدن طراحی نمی شود.
تصویر سازی بازی
رابط کاربری در هر پلت فرمی با هدف انجام وظایف و تعامل با کاربر طراحی می شود که زیبایی در شیوه های پیاده سازی به اجرای هرچه بهتر آن کمک می کند بنابراین نباید جای کارایی و زیبایی را در اولیت های موثر در طراحی رابط کاربری اشتباه گرفت. گاهی می بایست در امتداد اهداف یک بازی، UI آن را تا حدی ساده و با اجزای کم طراحی کرد که کاربر برای دستیابی به بالاترین میزان تمرکز به چیزی جز گیم-پلی بازی توجه نکند.
دیدگاهتان را بنویسید