چگونه با هنر پیکسل آرت ایزومتریک در فتوشاپ لباس هالووین طراحی کنیم
شما یک کاراکتر با هنر پیکسل آرت ساختهاید که به نظر نسبتاً معمولی میآید و لباسهای معمولی دارد. اما چون هالووین نزدیک است، ما باید در این مراسم trick-or-treat شرکت کرده و این کاراکتر را به شکل جالب و مختلفی تزئین کنیم.
در اینجا، ما کاراکتر اصلی و یک کودک کوچک را در نظر گرفته و آنها را با لباسهای بتمن و چاکی تزئین میکنیم. همچنین، یک کدوی هالووین نیز در نظر گرفته و آماده میشویم تا تجربهٔ جشن هالووین را خاطره ساز کنیم.
اگر هنوز کاراکتری ندارید، لطفاً به آموزش ساخت کاراکتر با هنر پیکسل ایزومتریک مراجعه کنید.
1.پیکسل آرت کاراکتر یک کودک
در آموزش قبلی پیکسل آرت ، ما کاراکتر خود را به تقریباً کوچکترین اندازه ممکن ایجاد کردهایم. با این حال، هنوز هم فضای کافی برای کوچکتر کردن آن و ساخت نسخه کودک وجود دارد.
گام اول نقاشی پیکسلی
حتماً یک نسخه اصلی از کاراکترهایتان را نگه دارید تا آنها را برای هر استفاده آیندهای ذخیره کنید.
حالا با ایجاد یک نسخه از کاراکتر اصلی، قادر به حرکت دادن یا همپوشانی بخشهایی از آن هستیم تا ابعاد کلی را کاهش دهیم. همچنین، میتوانیم برخی از پیکسلها را حذف کنیم و سپس قطعات را دوباره ترکیب کنیم تا به یک نمای کوچکتر برسیم، همانند اینکه در تصویر نشان داده شده است:
گام دوم
حالا تنها به چند تغییر دیگر در قسمت گردن پیراهن، بازو و یکی از پاها نیاز داریم. به آنها توجه کنید و آن را اعمال کنید.
ما کاراکتر خود را بدون زحمت زیادی تبدیل به یک کودک کردیم!
2. بازی کودکانه پیکسل آرت
بیایید این کودک کوچک را به چاکی، کودک قاتل، تبدیل کنیم. شما میتوانید چند تصویر مرجع را بررسی کنید.
گام اول
در اینجا من رنگ شلوار را کمی تغییر داده و آنها را به overalls (لباس کار دوبنده، یک نوع پوشاک یکپارچه است که قسمت هایی از سینه در بالاتنه و بیشترِ پایین تنه را پوشش می دهد و بیشتر در کارخانه ها، کارگاه های ساختمان سازی و عمران، مزارع کشاورزی ، تکنسین های نصب و تعمیرات و تعمیرگاه های خودرو استفاده می شود.) تبدیل کردهام. بندهای overalls و خطوط بالایی آنها رنگ تاریکتری از آبی هستند. و یک پیکسل قرمز روی سینه اضافه کردم که نشان “Good Guys” باشد. این یک ریزه کاری کوچک است و نباید کنتراست زیادی داشته باشد.
گام دوم
پیراهن باید متفاوت باشد. بنابراین ما یک کمربند با تنوع رنگ بیشتر و نوارهای تیره ایجاد خواهیم کرد.
تمامی نوارها از رنگهای مختلفی خواهند بود، اما از نظر زیباییشناختی بهتر است که دو رنگ مختلف با همان سطح روشنایی در کنار هم نباشند. بنابراین بیایید سعی کنیم رنگهای تیره با رنگهای روشن متناوب باشند.
گام سوم
ما رنگهای نوارها را تغییر خواهیم داد، اما مچها و گردن باید همانند اصلی قرمز بمانند.
گام چهارم پیکسل ارت
شلوار همچنان باید دارای مچهای نواری باشد، اما به دلیل تعداد محدودی از پیکسلها، از همان رنگ قرمز پیراهن با یک یا دو پیکسل ارتفاع استفاده کنیم.
گام پنجم
بدن تمام شده است، بنابراین بیایید رنگ مو را به زرد تغییر دهیم و به کودک یک خط موی عقبکشیده بدهیم تا بیشتر شبیه به چاکی شود.
گام ششم
بیایید به دنبال نگاه ترسناکتری که چاکی در فیلمهای بعدی داشته است، برویم. بنابراین بیایید برخی از ذرههای مو را به پشت سر اضافه کرده و نقاط روشن مو را ویرایش کنیم.
گام هفتم
و البته، زخم های صورت ممکن است همان رنگ گردن باشند، اما باید مقداری قرمزتر باشند.
گام هشتم
یک ریزه کاری نهایی که میتواند موجب ارتباط چاکی با چاقوها باشد: ما میتوانیم نشان دهیم که او چاقو را با دستی که دیده نمیشود نگه میدارد و فقط یک تیغه کوچک در کنار اضافه کنیم:
3. شوالیه تاریکی هنر پیکسل آرت
حالا بیایید کاراکتر بالغ خود را تبدیل به جلاد کلاه دار کنیم. دوباره به تصاویر مرجع نگاه کنید. من انتخاب کردم که بتسوت (bat suit) از فیلم دارک نایت را انتخاب کنم؛ چرا که این فیلم فوقالعاده است.
این یک لباس زرهای و کمی پیچیده است؛ ما نمیتوانیم تمام جزئیات را طرح کنیم (متاسفانه نمیتوان تصویر باکیفیتی از نماد خفاش بر روی سینه ارائه دهیم) اما ما برخی از جزئیات ظریف را خواهیم داشت.
گام اول
بیایید با سیاه کردن لباسهای کاراکترمان شروع کنیم. برای این منظور از چهار سایه خاکستری استفاده میکنیم؛ من از 50٪، 35٪، 20٪ و 5٪ استفاده میکنم که همچنین سایهای است که روی outlines استفاده میکنم.
گام دوم
برای بخش گردن لباس، خط گردن پیراهن اصلی را با تاریکترین سایه حفظ مینماییم. درست بالای این خط، چند پیکسل از دومین تاریکترین سایه را اضافه میکنیم و بالای آن یک خط دیگر از تاریکترین پیکسلهای سایه را اعمال میکنیم. بنابراین، خطوط گردن و فک کاراکتر با دقت حفظ میکنند و پیکسلهای روشن در میان آنها به عنوان تیغههای زرهای ظاهر میشوند که گردن را پوشاندهاند.
گام سوم
حالا سر را کامل (البته به جز اطراف دهان،) با دومین تاریکترین سایه خاکستری پیشزمینه کنید. حفره برای دهان ممکن است شکلهای مختلفی داشته باشد. من این شکل را بر اساس ارزیابی شخصی انتخاب کردم که به نظرم بهترین نتیجه را میدهد، اما شما میتوانید نسخههای دیگر را نیز امتحان کنید.
گام چهارم
بینی با دو پیکسل عمودی از روشنترین خاکستری آغاز میشود و چشمان هرکدام از دو پیکسل افقی از تاریکترین خاکستری تشکیل میشوند. نسبت به کاراکتر ما، این ویژگیها یک پیکسل به بالا انتقال یافتهاند. برای بهترین نتیجه، این انتقالات اهمیت دارند، زیرا حضور خاکستری تاریک میان بینی و حفره دهان، کنتراست این ویژگیها را بهبود میبخشد.
گام پنجم
حالا با دومین روشنترین خاکستری، نقاط روشنی را میکشیم که از بالای سر تا گونهها امتداد داشته باشد، اما بدون تماس با بینی یا حفره دهان.
گام ششم
ما نقاط روشنی افزودهایم. حالا با استفاده از روشنترین خاکستری در پیشانی برای افزایش حجم و جزئیات بیشتر، به دقت بررسی کنید که چگونه این نقاط روشن جدید در به نمایش گذاشتن یک جبهه تهدیدآمیز، که بتمن همواره با خود دارد، کمک میکند.
گام هفتم
حالا به گوش های بتمن بپردازیم. اینجا با رنگ قرمز پیکسلهای جدیدی که شکل خواهند گرفت نشان داده شدهاند:
و در سمت راست پایانی که باید داشته باشند.
حالا کلاه کامل است. به سراغ زره بدن بتمن برویم! ما میتوانیم روشنترین سایه خاکستری را رها کنیم و فقط از سه سایه تاریکتر برای بیشتر قسمتها استفاده کنیم.
گام هشتم
بیایید کل بازو را خاکستری کنیم (دومین تاریکترین سایه) و خط داخلی ترسیم شده از بازو را به گردن بکشیم (باید همخط باشد) تا یک شکاف در لباس ایجاد شود. این نشاندهنده جایی که تیغههای زره به هم میرسند میباشد.
گام نهم
نقطه روشن روی شانه را در جای خود بگذارید (باید سایه 35٪ باشد) اما هر چیز روشنی که زیر گردن باقیمانده را حذف کنید و برای بازوها (دو پیکسل کافی خواهد بود) و برای دست (یک پیکسل) نقاط روشنی اضافه کنید.
گام دهم
سرانجام، به بازو بپردازیم و چند سایه تاریکتر را نیز بیفزاییم؛ چند پیکسل (از سایه تاریکترین خاکستری) زیر شانه را برای نمایش تیغههای زره اعمال میکنیم، و یک پیکسل کمی زیر نقطه روشن بازو برای برجستهتر کردن آن میافزاییم. همچنین، یک پیکسل دیگر را درست بالای نقطه روشن دست افزوده و حجمی به ساعد اضافه میکنیم.
و البته، خاصیت شناخته شده بتمن، پرههای پشت ساعد دستش را فراموش نکنید.
گام یازدهم
حالا یک نقطه روشن بزرگ را به ناحیه قفسه سینه لباس اضافه میکنیم. این نقطه نماد بتمن است، اما تلاش برای افزودن آن تنها با تاریککردن سایههای دقیق ممکن است ابهامهایی ایجاد کند. بنابراین، بهتر است که این نقطه حذف شود. با این وجود، بتمن ما هنوز به اندازه کافی قابل تشخیص خواهد بود.
گام دوازدهم
حالا دقیقاً روی خط لباس، یک کمربند برنزی برای بتمن اضافه میکنیم، بهطوری که زیاد چشم را نزند. منطقه میانی بین کمربند و نقطه روشن قفسه سینه را با تاریکترین سایه پر کرده و یک اشاره خیلی کوچک به “سیکس پک” هایی که لباسهای ابرقهرمانی همیشه دارند، اضافه میکنیم.
تنه تمام شد.
گام سیزدهم
حالا در پاها، تنها نقاط روشنی که خواهیم داشت، روی ران، زانو (باید شبیه علامتهای تعجب باشند) و انگشتان پا خواهند بود:
گام چهاردهم
با تاریکترین سایه خاکستری، جزئیات بیشتری اضافه میکنیم: یک پیکسل زیر هر زانو، و یک خط عمودی از پشت زانو تا پایین چکمه.
گام پانزدهم
همچنین، به منطقه زیر لباس داخلی چند تغییر اضافی اعمال میکنیم… این نیازی به جزئیات دقیق ندارد، اما بتمن زره دارد. بنابراین، برای ایجاد حجم در این ناحیه، کمی سایه تاریک به بالای ران و کمی خاکستری روشن زیر وسط کمر افزودهام.
حالا بتمن ما فقط یک چیز را کم دارد: شنل!
گام شانزدهم
نقاطی که اضافه خواهیم کرد به رنگ قرمز نشان داده شدهاند، و در سمت راست نحوه رنگآمیزی آنها:
من یک پیکسل اضافی به دو شانه اضافه کردم، چرا که بدون این کار فکر میکنم آسانتر است که شنل را با پاها ترکیب کنیم. توجه کنید که کمی از خاکستری روشن به سمت پایین شنل وجود دارد و چگونه کمی در دوش بریده میشود. این افزودهشدن یک پیکسل به هر دو شانه به تناسب بنیادی ترین قسمتهای تصویر کمک میکند و جلوه طبیعیتری به ترکیب دوش و شنل میبخشد.
و به این ترتیب، بتمن کامل شد!
4. Jack O’Lantern
گام اول
برای ساخت جکالنترن، از همان روشی که برای کاراکتر خود استفاده کردیم شروع خواهیم کرد: با چهره. چشمها و دهان جکالنترنها معمولاً دارای شکل مثلثی و زیگزاگی هستند. بنابراین، میتوانید برای چشمها از V های کوچک معکوس و برای دهان از یک خط زیگزاگ استفاده کنید. با این ابتکارات، میتوانید جزئیات منحصر به فرد جکالنترن را به وجود آورده و به شخصیت آن زندگی ببخشید.
وقتی که طرح کدو تنبل انجام شد، این خطوط ممکن است کمی سخت قابل خواندن باشند به دلیل اینکه پیکسلها به هم نچسبیده اند. بنابراین، ما آنها را به صورت عمودی دوبرابر میکنیم (فقط یک پیکسل را پایین انتخاب و alt-nudge کنید) تا مانند این دیده شود:
ممکن است بخواهید هر دو نسخه را نگه دارید و ببینید کدام را در نهایت بیشتر دوست دارید.
گام دوم
لبههای کدو 15 پیکسل در طول و 13 پیکسل در ارتفاع خواهد بود، و چهره باید به دلیل دید بالا که ما از آن استفاده میکنیم، در پایین این مربع قرار گیرد.
گام سوم
لبههای مربع را گرد کنید و با یک رنگ نارنجی پر کنید.
ما برای چند لحظه چهره را فراموش میکنیم تا کدوی خود را با یک بافت، کمی زیباتر کنیم: چینهای عمودی که کدوها معمولاً دارند. خط سیاه در بالا نمایانگر مکان ساقه است و جایی که خطوط رشتهای بهترین شکل ممکن را پیدا میکنند. با اینکه ما نمیتوانیم به دقت خطوط را منحنی کنیم و در این اندازه کوچک به هم برسانیم، اما میتوانیم سعی کنیم تا این کار را انجام دهیم:
اما بیشتر به عنوان خطوط عمودی خواهند بود.
گام چهارم
حالا چهره را به دلیل نمایش نور و حجم کدو زیر نور میآوریم و یک ناحیه در بالا را انتخاب میکنیم تا روشنایی را افزایش دهیم. من از رنگهای سفارشی به جای افزایش سطوح روشن استفاده کردم؛ شما ممکن است بخواهید رنگهای زردتر را در روشنترین نقاط و رنگهای قرمزتر را در تیرهترین نقاط امتحان کنید.
گام پنجم
برای ساقه، باید یک سایه از رنگ سبز اضافه کنیم که خیلی چشمگیر نباشد. این یک خط سه پیکسلی به علاوه خطوط تاریک حول آن خواهد بود.
گام ششم
و برای پایان دادن به ساقه، یک نقطه نور به نوک اضافه کنیم و خطوط افقی سیاه را جایی که ساقه و پوسته به هم میرسند با سایههای نرمتر جایگزین کنیم؛ تیرهتر از ساقه و پوسته ولی نه خیلی سیاه.
گام هفتم
به همین ترتیب، برای چهره میتوانیم از یک رنگی استفاده کنیم که تاریکتر از پوسته باشد اما خیلی سیاه نباشد و به یک پایان زیباتر کمک کند.
گام هشتم
به عنوان جزء نهایی، یک سایه اضافه خواهیم کرد. در مورد کدو تنبل ما، نیاز به سایه وجود دارد زیرا این یک شکل است که به طور قابل توجهی پهنتر از اثر اولیه آن است.
من دوست دارم از رنگ سیاه با شفافیت 20٪ استفاده کنم.
در آموزش اصلی کاراکتر اشاره کردیم که بهتر است از رنگ سیاه بر روی خطوط استفاده نشود؛ اگر شما تا کنون با خطوط سیاه کار کردهاید، Magic Wand نمیتواند خطوط را از سایهها جدا کند. این چیز بزرگی نیست اما در نهایت ممکن است مشکل ایجاد کند.
پس این کدو تنبل نهایی ما خواهد بود، و تصویر سمت راست نشان میدهد که اگر چهره اولیه را حفظ کنیم چگونه به نظر میرسد.
دیدگاهتان را بنویسید