چگونه یک وسیله نقلیه پیکسلی ایزومتریک در Adobe Photoshop ایجاد کنیم؟
در این راهنما، شما خواهید آموخت چگونه یک ماشین پیکسلی ایزومتریک بسازید. ابتدا کاراکتر خود را آماده کنید؛ زیرا او قصد دارد به یک سفر برود.
ما قصد داریم یک خودروی سدان نسبتاً معمولی را ایجاد کنیم. این خودرو به طور واضح برای ابتداییترین نیازها طراحی شده است و اگرچه شاید به اندازه کافی منحصر به فرد نباشد تا در چندین صحنه مشابه (مثلاً در یک تصویر از یک شهر در حال ساخت) استفاده شود، اما همچنان گزینه مناسبی است. حتی اگر به نظر کلی بیاید، نکته مهم این است که میتوانید به تصاویر مرجع واقعی خودروها نگاهی بیاندازیم. امکان دارد عناصر سادهٔ طراحی از مدلهای واقعی خودروها وارد گرافیک ما شوند و تنوع زیادی ایجاد کنند.
اطمینان حاصل کنید که از پیش آموزش ساخت کاراکتر با هنر پیکسل ایزومتریک را گذراندهاید؛ این آموزش مفاهیم ضروری برای این سبک تصویرسازی را پوشش میدهد، و ما کاراکتر ساخته شده در آن درس به عنوان نمونه برای خودرویمان استفاده خواهیم کرد.
1. حجمها
ما با اشکال اصلی خودرو شروع خواهیم کرد: در ابتدا بیشتر مستطیلها و سپس برخی از اشکال جالبتر.
گام اول
در اینجا، ما قصد داریم یک خودروی با ابعاد متوسط ایجاد کنیم. بنابراین، این خودرو باید از نظر عرض از دو کاراکتر عادی ما عریض تر باشد. حداقل شرط این است که دو کاراکتر بتوانند به راحتی کنار هم در این خودرو قرار گیرند. برای این منظور، بهتر است یک مستطیل ایجاد کنیم تا ابعاد خودرو را به تصویر بکشانیم.
گام دوم
گوشهها مستقیم و تیز نخواهند بود، بنابراین بیایید آنها را کمی گردتر کنیم.
گام سوم
مستطیل گرد را انتخاب کرده و copy کنید و سپس آن را با رنگ سیاه پر کنید.
شفافیت این لایه را به 20 درصد کاهش دهید.
نکته: میتوانید در حین استفاده از ابزار جابهجایی، درصد شفافیت را با فشردن اعداد روی کیبورد تغییر دهید. فشردن عدد 2 معادل 20 درصد شفافیت است.
گام چهارم
هنگامی که شفافیت مستطیل پر شده را کاهش دادهاید، مستطیل اصلی را دوباره روی آن قرار دهید، آن را در یک لایه جدید نگه دارید و آن را 4 پیکسل به بالا منتقل کنید. حالا سایه خودرو آماده است؛ به یاد داشته باشید که آن را هر زمان که ابعاد خودرو را تغییر میدهید، بهروز کنید.
گام پنجم
حالا خط پایین بدنه خودرو را copy کنید و آن را 10 پیکسل به بالا منتقل کنید (به یاد داشته باشید که میتوانید این کار را با انتخاب آن و سپس فشردن Alt-Shift-Up Arrow انجام دهید) یا این ارتفاع را به دلخواه تنظیم کنید؛ کاراکتر خود را در لایهای دیگر نگه دارید تا هر زمان که بخواهید اندازه را مقایسه کنید.
گام ششم
حال بیایید این دو مستطیل را ادغام کنیم و خطوط زمینه را حذف کنیم تا به نوعی یک بلوک معلق به دست آوریم!
گام هفتم
ما به عقب خودرو یک برآمدگی میدهیم که کمی به سمت بیرون است؛ این کار را با انتخاب دو گوشه بالا و پایین و حرکت دادن آنها یک پیکسل به سمت پایین (و از نظر افقی دو پیکسل) انجام دهید.
گام هشتم
حالا یک مستطیل به جایی که میخواهید شیشهها و پنجرهها باشند، اضافه کنید.
گام نهم
یک خط مورب (با نسبت 1:1) را از چپترین گوشه این مستطیل بکشید و آن را تکثیر کنید تا دو خط موازی از این شکل به وجود آید. این خطوط به سمت بالا حرکت میکنند و با یک خط جدید با نسبت 2:1 به یکدیگر برخورد میکنند، که به عنوان سقف خودرو عمل میکند.
سقف نباید خیلی بالاتر از خط بالایی قبلی باشد (و اگر به جزئیات دقت میکنید، ایدهآل است که ارتفاع آن یک عدد زوج پیکسل باشد).
گام دهم
حالا در جلوترین گوشه این مستطیل نیاز به یک جفت خط دیگر برای درست کردن شیشه جلو خودرو داریم. با این حال، آنها مانند خطوط اولیه مورب نخواهند بود، زیرا شیشهها تقریباً همیشه به اندازهیی که به بالا میروند باریکتر میشوند، بنابراین آنها خطوط 1:2 را خواهند داشت.
گام یازدهم
بیایید این خطوط شیشه را ادغام کنیم تا خطوط کامل شیشه جلویی را بدست آوریم. پیکسلهای اضافی در داخل این خطوط را حذف کنید.
گام دوازدهم
حالا به یک خط دیگر 2:1 برای خطوط بالایی پنجرهها نیاز داریم.
بیایید از پیکسلهای ناخواسته خلاص شویم:
و یک خط خوب برای ادغام خطوط بالا و پایین طراحی پنجره در پشت خودرو بسازیم؛ من انتخاب کردم که آنها را با گوشههای گرد بسازم:
گام سیزدهم
طراحی بالای خودرو را با افزودن یک خط پشتی (با یک گوشه گرد) و یک خط عمودی روی پنجره برای جدا کردن قسمت جلو و عقب به اتمام برسانید.
2. لاستیک های ماشین
حالا به یک عنصر جدید و زیبا میرسیم: یک دایره.
نسبتاً آسان است که یک عنصر شکل مسطح با دید جلویی را به دید ایزومتریک تبدیل کنید با تنظیم شیب عمودی به 26.5 درجه.
انجام این کار منجر به این میشود:
اولاً، شما دایره دید جلویی را دارید؛ سپس آن را با شیب 26.5 درجه دارید؛ و در نهایت، بخشهای خاردار را تصحیح میکنید.
اما ما لاستیکهای خود را به یک روش مختلف انجام خواهیم داد تا کنترل بیشتری بر زیبایی آن داشته باشیم و به تایرهایی بسیار گرد برسیم.
گام اول
بیایید از کاراکتر برای تنظیم ارتفاعات استفاده کنیم. خط پایین اینجا، سطح زمین است، خط میانی خط پایین بدنه خودرو است و خط بالا، بالای تایر خواهد بود. نزدیک به افراد، تایرها معمولاً به ارتفاع نیم ران تقریباً میروند، بنابراین این تایرها کمی بزرگتر خواهند بود اما به خوبی کار میکنند.
گام دوم
حالا دو خط عمودی اضافه کنید تا یک مربع داشته باشید. بقیه پیکسلها را حذف کنید (حفظ قطعه خط میانی برای تسهیل در قرارگیری بعدی هم خواهد بود).
این مربع مرزهای دایره ما خواهد بود. اگر آن اندکی عریض تر باشد، مشکلی ندارد. این دو خط عمودی در اینجا فاصله 7 پیکسلی از یکدیگر دارند.
گام سوم
در اینجا، دایرهای که قرار است استفاده شود، به رنگ قرمز نشان داده شده است؛ این دایره اصولاً خطوط تقریباً راست دارد، بنابراین به نظر خیلی تمیز اما همچنین به اندازهای گرد است.
در رنگ سیاه، دایره نهایی قرار گرفته است، با پیکسلهای مربع راهنما که از پیش حذف شده اند.
گام چهارم
حالا وقت آن است که تایرها را به خودرو اضافه کنیم. اینجا پیشنهاد قرارگیری من است.
ولی راحت باشید که موقعیتهای کمی متفاوت امتحان کنید.
مفید است این عناصر را با استفاده از کلیدهای پیکان در یک لایه مختلف جابهجا کنید تا ببینید کجا جلوه بهتری را دارند. هنگامی که در جای مناسب قرار گرفتند، میتوانید لایهها را ادغام کنید.
3. جزئیات و رنگ آمیزی
بیشتر خطوط اصلی را در حال حاضر تمام کردهایم، بنابراین حالا وقت آن است که شروع به پر کردن تمام فضاهای خالی با جزئیات و رنگ آمیزی آنها کنیم!
گام اول
بیایید لاستیکها را تکمیل کنیم. لاستیک باید ضخیمتر باشد، بنابراین یک ردیف اضافی از پیکسلها را در بیرون ترین لایه دایره اضافه کنید، مانند این:
نیازی به انجام این کار بر روی هر دو تایر نیست؛ ما بر روی یکی کار میکنیم و زمانی که تمام شد، آن را copy کنیم.
گام دوم
دایره داخلی خالی را با رنگ خاکستری یا هر رنگ دلخواهی که میپسندید، پر کنید.
در اینجا کمی جزئیات با خاکستری تاریک افزوده شده است. ما در حال کار روی جزئیات بسیار کوچک هستیم، بنابراین مهم است که هنگام بزرگ نمایی بررسی کنید که کار چگونه به نظر میآید؛ اگر خوب به نظر نمیآید، باید آن را سادهتر کنید.
گام سوم
عموماً در هنر پیکسل ایزومتریک، تلاش میشود تا از ضدآلیاسینگ (Antialiasing) خودداری شود، اما در این موارد کم، ممکن است ما استثناها را مد نظر قرار دهیم. در این حالت خاص، استفاده از ضدآلیاسینگ به طور قابل توجهی به ایجاد احساس دایره مرکزی در وسط دایره کمک میکند. این تقریباً حداکثر جزئیاتی است که میتوان به یک عنصر با این اندازه کوچک افزود.
گام چهارم
برای پایان دادن به لاستیک، یک پیکسل اضافه از ضدآلیاسینگ اضافه کردم تا وسط لاستیک کمتر خشن به نظر برسد، و همچنین چند پیکسل به عنوان نقطه برجستگی برای لاستیک تایر اضافه کردم:
لاستیک تمام شد، بنابراین حالا میتوان آن را به دایره دیگر اعمال کرد:
گام پنجم
برای انجام پنجرهها، میتوانید سعی کنید نقاط برجسته و بازتابها را اضافه کنید یا سعی کنید جزئیات بیشتری از داخل را نشان دهید. ممکن است راههای مختلفی برای آن وجود داشته باشد. فکر میکنم که سبکی که من استفاده میکنم توانسته است پنجره را بدون زیادهکاری به نمایش بگذارد.
نواحی پنجره را با یک رنگ آبی تیره یا آکوامارین (aquamarine) پر کنید.
باید روشنتر از رنگ خطوط خارجی باشد اما اختلاف زیادی نداشته باشد.
گام ششم
حالا با افزودن یک سایه روشنتر از آکوامارین/آبی، میتوان به برخی جزئیات بیشتر حیات بخشید. به نظر میآید که نور تنها توانسته به نزدیکی های شیشه (بخشی که فرمان به آن متصل است، فرمان، و لبههای در) برسد و بقیه در تاریکی باقی ماندهاند. در اینجا نیازی به نگرانی در مورد جزئیات زیاد نیست؛ چرا که تمرکز بر روی نقاط اصلی و تأثیر نور متمرکز است.
هدف این است که مشابه پنجرههای دودی شوند.
گام هفتم
بیایید خودرو را رنگ کنیم!
اینجا یک انتخاب خطی است:
یک سایه تیره در ناحیه پایین اضافه کنید. 15٪ یا کمتر روشنایی به نظر کافی میرسد.
گام هشتم
از تنها قسمت جلویی خطی که از وسط خودرو عبور میکند، بهره خواهیم برد. این را انتخاب کنید و چندین بار آن را در زیر تکرار کنید؛ این پیکسلها به عنوان نقاط مهم برای خلق چراغها، سپر، و سایر جزئیات عمل خواهند کرد.
اما کناری را واقعاً لازم نداریم، پس آن را حذف کنید.
گام نهم
پیکسلهای بین این خطوط جدید را با سفید یا یک رنگ روشنی که نمایانگر چراغها باشد، پر کنید.
گام دهم
حالا سپر را به تصویر اضافه میکنیم و از وسط ناحیه سفید بزرگی که به تازگی ساختهایم، عبور میدهیم. سپر با یک رنگ خاکستری تیره رنگ نشان داده خواهد شد، اما تنها کمی روشنتر از رنگ خارجی خود.
چراغ جلوی سمت چپ فقط یک پیکسل عریض است، زیرا انتظار میرود که دور گوشه خودرو حرکت کند، که بازتاب هندسی دقیقی دارد.
گام یازدهم
حالا خط پایینی، چراغهای مه شکن و پلاک را خواهد ساخت. ادامه دهید و پیکسلهای سیاه و سفید غیرضروری را حذف کنید.
گام دوازدهم
برای پایان دادن به این جزئیات، ما کنتراست خطوط اطراف پیکسلهای سفید را کاهش خواهیم داد، آنها را به یک سایه تیره از رنگ خودرو تبدیل میکنیم، اما خیلی روشنتر از رنگ معمول خارجی.
گام سیزدهم
حالا که بیشتر “چهره” خودرو تمام شده است، این یک فرصت مناسب است تا برخی از گوشهها را هموار کنیم و به نتیجه نهایی نزدیکتر شویم.
در اینجا گوشه روی چراغ جلوی سمت چپ و گوشه راستی روی صندوق عقب، و همچنین گوشه پایینی سپر عقب را هموار کردهام. فکر میکنم این تغییرات باعث میشوند که خودرو به نظر کمی اسپرتتر بیاید.
گام چهاردهم
نقاط برجسته را در جاهایی که لازم به نظر میآید اضافه کنید (تصاویر مرجع ممکن است به شما کمک کند).
من اعتقاد دارم که نقاط برجسته، مانند لبهها، در انتقال احساس فلزی بسیار مؤثر هستند. به همین دلیل، آنها را به بیشتر لبهها افزودم.
گام پانزدهم
در اینجا یک سایه روشنتر جدید به برخی از ناحیههای انتخابی اضافه میکنم چون میخواهم که بیشتر جلوه کنند.
حتما به یاد داشته باشید که میتوانید با کاهش saturation، سایه را روشنتر کنید. این روش مخصوصاً زمانی مؤثر است که روشنایی سایه به حداکثر خود رسیده باشد، اما هنوز هم به اندازه کافی روشن نباشد.
به نظر من، یک ناحیه بزرگ برجسته بر روی کاپوت، حجم خودرو را به نمایش میگذارد و آن را فلزی مانند میکند.
آخرین نقاط برجسته مورد نیاز باید روی لبه سقف و دور پنجرهها قرار گیرند.
گام شانزدهم
حالا بیایید چند دسته درب اضافه کنیم. آنها به سادگی دو پیکسل روشن روی دو پیکسل تیره خواهند بود.
به همین ترتیب، میتوانید ضرب خور های درب را هم اضافه کنید:
گام هفدهم
جزئیات کوچک اختیاری: کنتراست خط سقف عقب را پایین بیاورید:
گام هجدهم
بیایید چند آینه دید عقب اضافه کنیم!
آنها مانند این خواهند بود:
یکی از آنها را وسیع و دیگری را باریک قرار دهید زیرا از یک لبه دیده میشود.
برای آنها یک مکان مناسب پیدا کنید و قرار دهید.
پیکسلهای غیرضروری را حذف کنید و کنتراست غیرضروری را پاک کنید.
گام نوزدهم
و این تقریباً همه چیز برای خودروی شماست!
این خودرو چطور کنار کاراکتر شما بنظر میرسد؟ آیا ترجیح میدهید آن را وسیعتر، بلندتر یا کوچکتر کنید؟ این تغییرات دشوار نیستند. اما من فکر میکنم اندازهاش درست است.
4. تغییرات
ساختن نسخههای مختلف رنگی از خودرویتان بسیار آسان است! میتوانید به Image > Adjustments > Hue/Saturation… بروید تا به راحتی رنگهای دیگری که ممکن است دوست داشته باشید، پیدا کنید. تغییرات را تنها در نواحی مناسب خودرو اعمال کنید و اگر لازم است، رنگها را به صورت جداگانه ویرایش کنید.
به زودی، یک ارتش از خودروها را آماده خواهید داشت که میتوانند خیابانهای یک شهر هنر پیکسلی را پر کند.
خودرویتان آماده است!
امیدوارم از خودرو(های)تان راضی باشید!
تبدیل این خودروی سدان به یک دیگر از نوع SUV یا خودروی کمحجم نیز خیلی دشوار نخواهد بود. با افزودن چند خط racing یا لوازم جانبی دیگر، میتوانید ماشین های خود را به راحتی گسترش دهید!
اگر هنوز هم به دنبال هنر پیکسلی بیشتر هستید، آموزش طراحی خانه پیکسلی را بررسی کنید.
امیدوارم که این آموزش مفید بوده و زیاد به جزئیات نپرداخته باشد!
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالیه من علاقه زیادی به دنیای پیکسلی دارم , خسته نباشید .
خوشحالم که از این آموزش ها خوشتون اومد