آموزش ساختن انیمیشن یک کاراکتر که یک توپ را پرتاب میکند
در این مقاله به شما نحوه ساختن یک کاراکتر که یک توپ را پرتاب میکند را آموزش میدهیم. این یک سوژه واقعا جالب است که انیمیشنش را بسازیم، چراکه باعث میشود کاراکتر ما حرکت کند. همزمان با اینکه به عنوان یک انیمیتور یاد میگیرید و پیشرفت میکنید، ساختن کاراکتری که در دستانش یک چیز را نگه داشته (مثلا در سوژهای که ما در این مقاله کار میکنیم یک توپ باشد)، کار سرگرم کنندهای است.
انیمیشن هر کسی میتواند متفاوت باشد. آیا کاراکتر شما چپ دست است یا راست دست؟ انیمیشن منحصر به فرد شماست، پس هر طوری که میخواهید باشد طراحیاش کنید. کار را شروع میکنیم.
بخش 1: تامب نیل حرکت را طراحی کنید
گام ۱:
در زمان ساختن انیمیشن یک حرکت، سلیقه خود ما این است که ژستها را به قسمتهای کوچکتر بشکنیم تا بتوانیم دقیق و درست طراحیشان کنیم. بعضی اوقات بهتر است خودتان حرکت مد نظر را انجام دهید و به مرور طرحاش را بکشید. در هنگام پرتاب توپ در خانه البته مراقب باشید! در صورت نیاز میتوانید پانتومیم حرکت پرتاب یک توپ را انجام دهید، این گونه دیگر در حین انجام کار هیچ ظرف و ظروفی هم شکسته نمیشود.
گام ۲:
ما خودمان دوست داریم همه طرحهای کلی که کشیدهایم را کنار هم بگذاریم تا ببینیم انیمیشنی که از آنها ساخته خواهد شد چطور خواهد بود. خوب به نظر میرسد، اما قطعا ریزه کاریهای بیشتری نیاز خواهد داشت. بیایید ساختن انیمیشن ژست اصلیمان را آغاز کنیم.
بخش 2: بیایید انیمیشن بسازیم
چیزی در رابطه با طرحهای کلی مورد پسند ما است این است که اصلا درست میشوند که بعدا عوض شوند. اگر چند طرح کلی کشیدید و انیمیشن تا حد قابل قبولی کار کرد خب خداروشکر، میتوانید بعدا هر جزئیاتی که بخواهید را تغییر دهید و یا به کار اضافه کنید.
اما برای سوژه این مقاله، کار را با توپی که احتمالا یک توپ بیسبال باید باشد آغاز میکنیم، هر چند که بهتر است توپ را کمی بزرگتر بکشیم. تمام کتابهای انیمیشن یک کاراکتری دارند که در حال پرتاب توپ بیسبال باشد، پس بیایید کمی تافته جدا بافته بازی در بیاوریم و از یک توپ والیبال استفاده کنیم. چیزی که مد نظر ما است یک توپ والیبال گرد و بزرگ است، مانند آنهایی که در سالنهای ورزشی میتوانیم ببینیم.
گام ۱:
بیایید یک خط برای کف زمین رسم کنیم تا بدانیم پاهای کاراکتر در کجا قرار خواهند گرفت.
گام ۲:
بر خلاف کاری که در اغلب مقالههایمان کردهایم، این بار دیگر چهار یا پنج طرح کلی نمیکشیم، و از فریمهای میانی استفاده نمیکنیم، برای این بار در عوض پیوسته و همانطور که در کار پیش میرویم طراحی میکنیم. ما خودمان رفته رفته در کار از طرحهای کلی که رسم کرده داریم استفاده میکنیم، اما به عنوان مرجع. بیایید طراحی ۱ را انجام دهیم. یک کاراکتر که یک توپ نگه داشته است. این ژست اول ما برای طراحی خواهد بود.
گام ۳:
حالا طراحی ۲. از سر جایتان بلند شید و خودتان حرکت پرتاب یک توپ را انجام دهید. متوجه چه چیزی میشوید؟ تشخیص دادن این موضوع کار راحتی نیست، اما تقریبا هر بار قبل از اینکه دستتان را از پشت سرتان برای پرتاب توپ به جلو بیاورید کمی به جلو خم میشوید. در انیمیشن این کار را با عنوان ژست پیش بینی میشناسند.
در تصویر زیر طراحی ۲ روی طراحی ۱ گذاشته شده است. میتوانید ببینید که چطور بدن کاراکتر به سمت جلو خم شده است.
گام ۴:
برای طراحی ۳، دست به عقب بر میگردد. به نظر میآید کاراکترمان قصد دارد یک پرتاب بلند داشته باشد! همانطور که دست راست به عقب میآید، پای راست (نزدیکترین پا به سمت چپ نمایشگر) از زمین بلند میشود.
گام ۵:
بیایید طراحی ۴ را بکنیم. آن دست خیلی به عقب رفته است. به این نکت توجه کنید که چطور پا از زمین بلند شده است، همزمان با اینکه دست راست توپ را به عقب میآورد دست چپ به سمت جلو میآید تا تعادل را برقرار کند.
گام ۶
برای طراحی ۵، کمی از طرحهای کلی فراتر رفتیم و دستی که توپ را به عقب میآورد را عقبتر از آن چیزی که بود رسم کردیم. بیایید آن دست را خیلی در عقب رسم کنیم. آنقدری عقب ببرید که از پشت به دیواری گلدانی چیزی بخورد! حالا پای کاراکتر هم خیلی بالا آمده است!
طراحی ۵ را با طراحی ۴ یک مقایسهای بکنید. ببینید دست کاراکتر چقدر عقبتر رفته است.
گام ۷
برای طراحی ۶، بیایید دست و بدن کاراکتر را کمی جلوتر بیاوریم. همزمان با اینکه بدن به سمت جلو میآید سر در روی گردن میچرخد، در نهایت سر کاراکتر کمی به پائین میافتد. این نکته باعث میشود کاراکتر کمی زندگی و پویایی داشته باشد. پای راست حالا پائین میآید.
گام ۸
بیایید طراحی ۷ را انجام دهیم. اینجا آن جایی است که کاراکتر باید توپ را رها کند. همزمان با جلو آمدن بدن جفت پاها محکم به زمین چسبیدهاند.
گام ۹
برای ۸، همانطور که توپ در هوا پرواز میکند، بدن کاراکتر به جهت نیرو حرکتی پرتاب توپ به طرف جلو کشیده میشود. حالا پای چپ کاراکتر است که از روی زمین بلند میشود.
به این نکته توجه کنید که چطور بدن کاراکتر به دلیل نیروی حرکتی پرتاب توپ به جلو خم میشود.
گام ۱۰
نیرو حرکتی به جلو کشیدن بدن کاراکتر در طراحی ۹ هم ادامه میدهد. کاراکتر روی پایی که محکم به زمین چسبیده است میچرخد، و پای عقبی به بالا آمدن ادامه میدهد.
گام ۱۱
و حالا، برای طراحی ۱۰، بیایید کاراکتر را کم کم به حالت طبیعیاش باز گردانیم. همزمان با صاف شدن بدن پای چپ کاراکتر به زمین نزدیک و نزدیکتر میشود.
گام ۱۲
تا طراحی ۱۱ کاراکتر میبایست به یک ژست ایستاده عادی باز گشته باشد. پای چپ کاراکتر تقریبا روی زمین قرار دارد اما محکم به زمین نچسبیده است.
گام ۱۳
و هم اکنون به سراغ طراحی ژست نهایی میرویم، جایی که کاراکتر به یک ژست ایستاده عادی بازگشته است. این ژست نهایی ماست. خسته نباشید! بیایید ببنیم چطور شده است!
عالی شده است! توپ در هوا پرواز میکند! خوب شده است.
بخش 3: کمی رنگ اضافه کنید
گام ۱
برای ما که ساختن این انیمیشن خیلی سرگرم کننده بود، به همین جهت با خودمان فکر کردیم توپ کاراکتر ما لایق داشتن یک رنگ قرمز خوب است! بیایید کمی توپ را رنگ کنیم!
یادتان باشد که این انیمیشن مخصوص شماست، پس میتوانید توپ را با هر رنگی که دلتان میخواهد رنگ کنید! برای طراحی ۱ توپ را با یک رنگ قرمز براق و یک هایلایت سفید رنگ کردیم، و به خود کاراکتر نیز سایههای ریز خاکستری رنگ دادیم.
گام ۲
بیایید طراحی ۲ را رنگ کنیم!
گام ۳
همینطور ادامه بدهید! طراحی ۳ عالی به نظر میرسد! به این میگویند یک توپ قرمز براق خوب!
گام ۴
همینطور ادامه بدهید! الباقی طراحیها را هم رنگ کنید!
تمام شد! عالی شد
اگر که آستینهایتان را بالا بزنید و خودتان انیمیشن را بازی کنید میتواند کاری پویا و سرگرم کننده باشد. این کار به شما کمک میکند تا بفهمید یک حرکت چطور انجام میشود، به علاوه اینکه سرگرم کننده نیز هست.
چه کاراکتری طراحی کنید که در حال پرتاب یک توپ باشد، یا در حال پرش از روی یک رودخانه و یا ضربه زدن با یک چوپ بیسبال، یادتان باشد که تنها سقف سقف بالاسرتان است، برای کار شما هیچ سقف و محدودیتی نیست.
دیدگاهتان را بنویسید